Ny drakt og vekstrigg med Motkraft
Motkraft er et norsk strømselskap som tilbyr en transparent og enkel strømavtale uten skjulte kostnader, med fokus på innovasjon og brukervennlighet. Vi har jobbet tett med selskapet for å utvikle og lansere deres nye produkter og merkevare gjennom en salgsfokusert nettside med lead-gen verktøy, oppsett av kampanjesider og lead genererende artikkelsider.
Da Motkraft skulle relansere sin nettside og introdusere motkraft i ny drakt, ble vi engasjert for å bistå i hele prosessen – fra innsiktsarbeid hos kunder til design og implementering av nye digitale verktøy for salg og markedsføring i form av en helt ny webflow nettside. Utfordringen var å skape en digital plattform som både utdannet potensielle kunder om de unike prismodellen Motkraft tilbyr, samtidig som den effektivt bistår salgsarbeidet for en liten organisasjon.
Digitale verktøy for vekst som førte til 683% vekst
I løpet av de første året gikk Motkraft fra 76 til 595 millioner kroner i omsetning. Godt koordinert med god PR, høye strømpriser, digital annonsering og en nettside som konverterer besøkende til kunder. Nettsiden er bygget med Webflow CMS og er fleksibelt strukturert for rask tilpasning og publisering av nytt innhold, som produktsider, artikler og kampanjesider. Egetutviklede komponenter på nettsiden gjør det enkelt for markedsavdelingen å gjenbruke innhold på tvers av ulike sider.