Grend AS er et oppstartselskap innen reiseliv, etablert i 2022, som leverer hotellovernattinger. Konseptet er plassert i naturnære omgivelser med tilgang til familieattraksjoner turisme i høysesong, samt studentutleie i lavsesong. Med et sterkt fokus på en selvbetjent, digital kundereise, benytter de teknologi fra Mews, Duve og digitale låser fra Salto. Takt har hatt en sentral rolle i utviklingen av selskapets branding, forretningsstrategi, nettsider, samt oppsett av digital infrastruktur for salg og markedsføring.
Den største utfordringen vi sto ovenfor før vi kunne lansere den første Grend lokasjonen var å orkestrere hele oppbehovet for en rask lansering, med mål om å time oppstarten til høysesongen. I tett samarbeid med grunderene i Grend jobbet vi intensivt med å utvikle en helhetlig og skalerbar profil, sette opp digital infrastruktur, og designe en friksjonsfri kundereise på rekordtid.
Resultatet var at Grend AS kunne starte salget digitalt i tide, og første sommer oppnådde de over 80 % belegg og betydelig høyere priser en nærliggende konkurenter.
Nettsiden ble bygget med Webflow CMS, som gjør det enkelt å legge til nye lokasjoner, fasiliteter og oppdatere innhold for brukerene selv. Det er også et dynamiske oppsettet for metabeskrivelser som gjør det enkelt å optimalisere for SEO og drive organisk vekst. Nettsiden innhold er prioritere rundt bilder og video , som er avgjørende for salg i reiselivsbransjen.
Profilen ble designet med naturlige og subtilt uttrykk som speiler Grend AS' tilknytning til organiske. Hvert sted er representert med unike “butegn” som skaper en sterk visuell identitet